Forum Poświęcone Dla Symylator Farmy 2009/11
LS 2011
1. Dodawanie modów
Mody w archiwach .ZIP dodajemy do folderu:
Moje dokumenty > My Games > FarmingSimulator2011 > mods
2. Zmiana cen maszyn
Wypakowujemy archiwum z naszym modem, szukamy i otwieramy plik modDesc szukamy w nim linijki < price>3000< / price> gdzie 3000 to cena naszego modu, więc wystarczy zmienić te 3000 na dowolną liczbe.
3. Zmiana pojemności: przyczepy, prasy, kombajnu
Aby zmienić pojemność przyczepy lub częstotliwość wypadania snopków z prasy otwieramy plik .xml modu, najczęściej 'nazwa_moda.xml' i szukamy linijki: < capacity>25000< /capacity>
i gdy chcemy zwiększyć pojemność lub zwiększyć przerwę między snopkami zwiększamy tą liczbę.
W przypadku kombajnu postępujemy tak samo, lecz zmieniamy liczbę w linijce:
< grainTankCapacity>16000< /grainTankCapacity>
4. Dodawanie mapy
1. Ściągamy mape.
2. Folder z mapą wrzucamy do mods tak jak zwykłe mody.
3. Podczas rozpoczynania kariery mamy możliwość wybrania mapy.
4. Uwaga niektóre mapy trzeba rozpakować, tyczy się to map które są w formacie RAR..
5. Nie mogę odpalić ciągnika
1. Ciągnika nie da się odpalić, w grze nie wyświetla się który przycisk wcisnąć aby to zrobić.
2. W menu głównym wybieramy Optionen następnie Sterung
3. Patrzymy które pozycje nie mają przypisanych klawiszy za odpalanie często odpowiada "missing zuendung"
4. Wciskamy obok danej pozycji i przypisujemy jej dowolny nieużywany klawisz (polecam F2-F12)
5. Cieszymy się działającym modem.
LS 2009
1. Dodawanie modów
Mody w archiwach .ZIP dodajemy do folderu:
Moje dokumenty > My Games > Farming Simulator 2009 > mods
2. Zmiana cen maszyn
Wypakowujemy archiwum z naszym modem, szukamy i otwieramy plik modDesc szukamy w nim linijki < price>3000< / price> gdzie 3000 to cena naszego modu, więc wystarczy zmienić te 3000 na dowolną liczbe.
3. Zmiana pojemności: przyczepy, prasy, kombajny
Aby zmienić pojemność przyczepy lub częstotliwość wypadania snopków z prasy otwieramy plik .xml modu, najczęściej 'nazwa_moda.xml' i szukamy linijki: < capacity>25000< /capacity>
i gdy chcemy zwiększyć pojemność lub zwiększyć przerwę między snopkami zwiększamy tą liczbę.
W przypadku kombajnu postępujemy tak samo, lecz zmieniamy liczbę w linijce:
< grainTankCapacity>16000< /grainTankCapacity>
4. Dodawanie budynków
1. Ściągamy budynek, wypakowujemy zawartość i kopiujemy do :\Program Files\Landwirtschafts-Simulator 2009\data\maps\models\objects
2. Otwieramy plik map01.I3D naszej mapy przez program Giants Editor znajduje się on w :\Program Files\Landwirtschafts-Simulator 2009\data\maps
3.W Giants Editor kliamy File\Import i otwieramy plik i3D naszego nowego budynku.
4. Ustawiamy go gdzie chcemy za pomocą strzałek widocznych po kliknięciu w niego.
5. Zapisujemy mapę.
5. Dodawanie mapy
1. Ściągamy mape.
2. Rozpakowujemy.
3. Folder "maps" wrzucamy do X:\Program Files\Landwirtschafts-Simulator 2009\data i podmieniamy istniejący tam folder o tej samej nazwie.
4. Cieszymy się nową mapą w grze.
6. Kombajn nie kosi lub przyczepa samozbierająca nie działa
-Heder się kręci, ale gdy wjeżdżam w zboże to staje, co zrobić??
-Mam przyczepę samozbierającą do snopków (Arcusin) ale snopki przez nią przenikają lub spadają z przyczepy, co zrobić??
Wgraj Patcha.
Bierzemy takiego patcha jaką mamy wersje gry:
1. Patch 1.1 Angielska wersja
2. Patch 1.1 Niemiecka wersja
3. Patch 1.1 niemiecka wersja pudełkowa
Uwaga!! Przed instalacją patcha przeinstalowujemy grę.
Patcha instalujemy jak zwykły program wystarczy kliknąć na ikonkę i akceptować. Polska wersja gry i wersja Gold Edition nie wymagają patcha.
7. Zmiana czułości skrętu
wchodzimy w plik xml ciągnika lub kombajnu (nie modDesc tylko ten drugi najczęściej nazwa ciągnika lub kombajnu, i jeżeli maszyna skręca za wolno to zmieniamy
w obu linijkach gdyż jedna odpowiada za koło lewe a druga za koło prawe, a jeżeli koła za wolno wracają to zmieniamy
8. Zwiększenie/zmniejszenie mocy w traktorach i kombajnach
Aby tego dokonać należy odnaleźć w pliku z danym traktorem lub kombajnem plik XML. Otwieramy go za pomocą notatnika i szukamy następujących linijek:
torque rpm - odpowiada za prędkość.
torque - za moc pojazdu
Po zwiększeniu liczb należy zapisać zmiany
9. Zmiana skinu maszyn
1.na pulpicie tworzymy 2 foldery: nowy folder i nowy folder2
2. maszynę w formacie zip. Wypakowujemy do : nowy folder.
3.pliki z nowym skinem (tekturami) wypakowujemy do : nowy folder 2
4. wypakowane pliki (nowy folder 2) z nowymi skinami(w formacie dds) kopiujemy do folderu z maszyna (nowy folder) i klikamy 'tak na wszystko' i podmieniamy skiny( tekstury)
5. po podmienieniu plików zaznaczamy wszystkie pliki ( z nowy folder) klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy opcje 'Dodaj do archiwum'
6.wyświetli nam się okienko. Format archiwum zmieniamy na zip. I nazwa archiwum najlepiej nazwać tak jak się nazywało przed zmiana.
7. spakowany plik wklejamy do folderu mods i cieszymy się nowym skinem
10. Mini Poradnik Do Autopilota (AP)
I linijka >włączanie autopilota [R]
II linijka >szerokość maszyny [Num 1]/[Num 3]
III linijka >to są w zasadzie 3 linijki pokazujące sąsiednie uprawy przewijane do góry i dołu [Num 5]/[Num 2]
IV linijka >aktywacja skrajnej strony [Num 4]/[Num 6]
np. chcesz ściąć trawę podstawowym zestawem Pottinger'a Stoisz na skraju pola z włączoną maszyną i ustawiasz parametry Gra twierdzi że kosiarka ma szerokość 8.90 ale na wszelki wypadek ustaw 8.50 W 3 linijce ustawiasz GRASS lub coś co u was będzie odpowiadało za trawę Jeżeli stoisz bliżej lewego krańca pola i lewa część kosiarki będzie poruszać się po zewnętrznej stronie (ciągnik na zakrętach będzie skręcał w prawo) to ustawiasz aktywną stronę na lewą(lub odwrotnie) Naciskasz R i powinien ładnie ruszyć prasa kostkująca zadziała gdy uruchomisz ją, ustawimy szerokość na 0 i wybierzesz 3 (tylko w przypadku trawy, dla innych upraw jest to również 3 pozycja ale pod nazwą uprawy)pozycję od góry w ustawieniach rodzaju upraw - strona nie ma znaczenia - i naciskasz R.
11. Przyspieszanie LS-a
Jak przyspieszyć LS-a??? Krótki poradnik
PUNKTY a) Dla średnich i słabych kompów
PUNKTY b) dla słabych kompów
1. Redukowanie cieni na mapie
a) Otwórz map01.i3d w GE i wyszukaj "Sun", po prawej stronie znajdziesz "Atrybuty". Zmień wartość "Depth Map Resolution" na 256. W tym przypadku masz jeszcze cień, ale zużywa mniej pamięci i gra śmiga szybciej.
b) Otwórz map01.i3d w GE i wyszukaj "Sun", ppo prawej stronie znajdziesz "Atrybuty". Odznacz "CastShadowmap". Teraz nie masz już cienia, ale maszyny nadal mają.(MEDIUM)
2. Cienie
Otwórz map01.i3d w notatniku, kliknij przycisk "CTRL + F" i wyszukaj słowa "castsShadows" i "receiveShadows". Zmień ich wartośći z "true" na "false". Nie będzie już cienia, ale można zmienić poziom cieni w grze, niezależne od mapy.
3. Usuwanie falowania roślin
Otwórz map01.i3d w notatniku i wyszukaj: CustomParameter name="directionAndFrequency" value="0.06 0 0 1.2"/> i należy ją zmienić na CustomParameter = "directionAndFrequency" value = "0 0 0 1.2" / >
4. Wyłączenie ciągłego rejestrowania pliku log.txt
W ...Documents\My Games\FarmingSimulator2009 otwórz game.xml i poszukaj tego: file enable="true" filename="log.txt" Zamień ten tekst na ten: file enable="false" filename="log.txt" Miłej gry
Offline